דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב חדרי ילדים - חדרי ילדים כמו חלומות 

מאת    [ 29/10/2012 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 1890 פעמים ]

אין חדר שמושקעים בו חלומות, ותקוות כמו חדרו של תינוק. עוד לפני שהתינוק יוצא לאוויר העולם מתחילים ההורים לתכננו ולסרוק אחר רהיטים ואביזרים עבורו. רובם ישהו את הרכישה עד הלידה מחשש עין הרע. חלל זה עתיד להיות החדר הדינמי בבית והוא ישנה פניו פעמים רבות בשנים הקרובות בהתאם לצרכיו המשתנים של התינוק, פעוט, ילד ובהתאם להעדפותיו האישיות שתלכנה ותתגבשנה.

 

קיימים מספר היבטים שיש לקחת בחשבון כאשר אנו בוחנים עיצוב חדרי ילדים:

חשוב שהחלל ישדר אווירה נעימה ונוחה, שיתאים למינו של הילד ולאישיותו הייחודית. חדרו של בן חובב כדורסל יעוצב ויאובזר שונה מחדר ילדה חובבת בובות.

 

רצוי לרכוש רהיטים המספקים פתרונות אחסון. אחת הבעיות המרכזיות הניצבות בפני כמעט כל הורה היא היכן לאחסן את כמויות הבגדים והצעצועים של הצאצא, הנוטים להתפזר על פני כל החדר.

 

הורים המעוניינים לחסוך בעלויות יכולים להשקיע באביזרים שישנו את פניו של הריהוט הבסיסי בהתאם לגילו של הילד. מזרון ההחתלה שעל השידה יוכל בעתיד להתחלף במראה. הוספת מעקה צבעוני יכולה להפוך כל ספה למיטת נוער ועוד.

 

יש לתכנן את החדר כך שייתן מענה לצרכיו הרבים והשונים של הילד: שינה, משחקים, אירוח חברים ובהמשך גם הכנת שיעורי בית. אזור השינה צריך לספק גם צרכים חברתיים: יש לקחת בחשבון אירוח חבר ללילה ואזור רביצה שישמש מקום לאינטראקציה חברתית. כשיגדל מעט הילד יתווספו קרוב לוודאי גם אביזרים טכנולוגיים כמו מחשב, מקלט טלוויזיה, מערכת  שמע. כדאי לנסות ליצור הפרדה בין איזור השינה לאיזור במשחקים או שולחן הכתיבה. אם מדובר בבניה חדשה מוטב להשקיע בעיצוב פנים ולהתייעץ עם מי שמתעסק בתחום של אדריכלות וכן עיצוב פנים.

 

עיצוב קירות באמצעות מדבקות קיר לחדרי ילדים הוא פרויקט בפני עצמו בו השמיים הם הגבול. בתחום של עיצוב חדרי תינוקות מוטב שתשלוט צבעוניות שקטה והרמונית תוך מתן עדיפות לגוונים פסטליים. ההיררכיה הצבעונית ידועה מראש: ורוד לבנות, ירוק וכחול לבנים. מעניין שלמרות שרבים ההורים המחשיבים עצמם מתקדמים ונטולי דעות קדומות, מעטים אם בכלל יעזו לעצב את חדר בנם בצבע וורוד וההפך.

בעת עיצוב חדרי תינוקות מומלץ לשלב ריהוט בצבע אחיד הנוגד את הקירות ולהוסיף אביזרים כיד הדמיון הטובה: בובות, כריות ותמונות.  ניתן להשתמש בטפטים או במדבקות ויש הורים שיגדילו ויזמינו צייר שיצייר על הקירות כיד הדמיון הטובה עליו, או על ההורים. אם הילד בוגר ומבין דיו כדאי לערב גם אותו בבחירה. אסור לשכוח שמדובר במרחב הפרטי שלו.

יחד עם זאת יש לקחת בחשבון שרצונותיהם של ילדים קטנים הם גחמניים לעיתים. הציורים השולטים בעת עיצוב קירות חדרי ילדים הם בעלי חיים חביבים וגיבורים מעולם הילדים כמו ספיידרמן או דורה. ילדות רבות חולמות על חדר נסיכה. חשוב להקפיד במיוחד בקרב הגילאים הצעירים שהקירות יצוירו בצבעים בלתי רעילים על בסיס מים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב